Preskočiť navigáciu Preskočiť na podmenu
SNG Bratislava

Základné školy

Utvorme si priestor

Nech sa nachádzame kdekoľvek, vždy sme súčasťou nejakého priestoru. Čo všetko ho tvorí, ako ho vnímame a meníme priblížia programy cyklu pre materské školy.

Body a čiary / do 29. marca
Témy: čísla, tvary, geometria

Koľko stien tvorí jednu miestnosť? A koľko krokov v nej dokážeme spraviť? Cez aktivity podporujúce priestorovú predstavivosť využijeme tvorivý potenciál geometrie.

V sieti / od 1. marca
Témy: z plochy do priestoru, javisko a hľadisko

Javisko môže mať mnoho podôb. Tak ako herci, môže sa tiež na niečo hrať. Spoločne zistíme aké prostriedky na to divadlo využíva.

Dotyk so svetom / od 24. apríla
Téma: zmyslové vnímanie

Nielen svet okolo nás sa mení, ale aj to, ako sa na neho pozeráme. Pri dielach slovenských modernistov preskúmame, ako rôzne sa dá priestor okolo nás (za)chytiť.

Cyklus programov: 2. až 4. ročník ZŠ / dĺžka programov 90 min.

Byť a stať sa / do 29. marca
Program k výstave Anna Daučíková. Work in Progress: 7 situácií / 7 Situations
Témy: aktívny prístup k životu, charakter, kreativita

To, kým sme, nie je raz a navždy dané. Anna Daučíková hovorí, že umelkyňou sa stáva práve vtedy, keď tvorí. Na programe zistíme, že len aktívnym prístupom môžeme vytvoriť niečo nové.

Divadelné horizonty / od 1. marca
Program k výstave LV100. Ladislav Vychodil a scéna 20. storočia
Témy: priestor, vnímanie a zaznamenávanie pohybu

Pozrite sa spoza opony do hľadiska. Ako vnímate priestor pred sebou? Ako sa na priestor pozerá divák, herec a čo znamená priestor pre scénografa? Program priblíži vnímanie priestoru v divadle a jeho komplexný umelecký potenciál.

Nadhľad / od 24. apríla
Program k výstave Generácia 909: Reloaded
Témy: kubizmus, surrealizmus, výtvarná syntéza

Akým tvorivým spôsobom môžeme zaznamenávať svet? Na výstave budeme sledovať vplyv svetových hnutí v našom kontexte. Inšpirovaní novými prístupmi sa budeme pozerať na svet okolo nás.

Ako vzniká animovaný obraz? / nepretržite
Program k výstave Podivuhodné dejiny umenia s profesorom Škrečkom
Témy: príbeh, vlastnosti animácie

Ako je vyskladaný príbeh v animovanej rozprávke oproti knihe? Nástroje pohyblivého obrazu budeme skúmať v interaktívnom prostredí s profesorom Škrečkom. Vytvoríme si jednoduchú flip book- animáciu bez použitia zložitých počítačových prostredí.

Zbieranie myšlienok / nepretržite
Program k výstave Knižnica Kornela a Nade Földváriovcov
Témy: zbieranie a uchovávanie, pamäť, vzdelávanie

Dnes už mnohé informácie dokážeme nájsť behom pár sekúnd. Je však dôležité, ako a kde ich hľadáme i to, ako si ich ukladáme. V knižnici a v archíve sa pozrieme na to, ako sa dá vyznať v už nadobudnutom poznaní i to, ako to nové získavame a uchovávame.

5.-8.ročník ZŠ / dĺžka programov 90 min.

Neviditeľný pohľad / do 29. marca
Program k výstave Anna Daučíková. Work in Progress: 7 situácií / 7 Situations
Témy: pohľad v umení a v živote, môj pohľad vs. pohľad iných

Uvedomili ste si niekedy, aký dôležitý je pohľad pre to, akí sme? Je to aj hlavný zmysel, ktorý využívame v umení, ktoré s naším pohľadom cielene pracuje. Spoločne prídeme aj na to, že podvedome v sebe nosíme veľa pohľadov iných a že len vidieť ešte neznamená pozerať sa.

Hranice svetla / od 1. marca
Program k výstave LV100. Ladislav Vychodil a scéna 20. storočia
Témy: svetlo a jeho vlastnosti, optika

Svetlo dokážeme odrážať, ohýbať alebo zmeniť jeho smer. Vo výstave venovanej tvorbe Ladislava Vychodila budeme skúmať svetlo z fyzikálneho hľadiska a jeho prepojenie na umenie.

Z generácie na generáciu / od 24. apríla
Program k výstave Generácia 909: Reloaded
Prierezová téma: sledovanie spoločenských a sociálnych vplyvov

Rok, v ktorom sa narodíme nás zaradí k nejakej generácii. Čo charakterizuje dnešnú školskú generáciu označovanú ako Z? Čo je typické pre generáciu našich rodičov X a Y? Budeme skúmať ako nás ovplyvňuje spoločenská situácia a ako na to môžeme tvorivo reagovať.

Move it! / nepretržite
Program k výstave Podivuhodné dejiny umenia s profesorom Škrečkom
Témy: mediálna výchova, rozprávanie obrazom

Ako je možné, že vidíme pohyb animovaných obrázkov? Cez techniku stop motion si vytvoríme krátke animácie.

Zbieranie myšlienok / nepretržite
Program k výstave Knižnica Kornela a Nade Földváriovcov
Témy: zbieranie a uchovávanie, pamäť, vzdelávanie

Dnes už mnohé informácie dokážeme nájsť behom pár sekúnd. Je však dôležité, ako a kde ich hľadáme i to, ako si ich ukladáme. V knižnici a v archíve sa pozrieme na to, ako sa dá vyznať v už nadobudnutom poznaní i to, ako to nové získavame a uchovávame.

9. ročník ZŠ / dĺžka programov 90 min.

Politika tela / do 29. marca
Program k výstave Anna Daučíková. Work in Progress: 7 situácií / 7 Situations
Témy: ľudské telo ako námet a prostriedok v umení, hranice tela, telo a politika

Naše telo je náš najbližší spoločník. Aj preto ho umelkyňa Anna Daučíková využíva ako jeden z hlavných prostriedkov vo svojej tvorbe. Ako svet mení naše telo a ako môžeme my zmeniť svet ním?

Obraz ilúzie / od 1. marca
Program k výstave LV100. Ladislav Vychodil a scéna 20. storočia
Téma: Op art, optická ilúzia, scénografia, videnie

Čo si predstavujete pod pojmom optická ilúzia? Ako funguje naše videnie a kedy nášmu zraku netreba úplne dôverovať? Program priblíži, ako sa princípy optickej ilúzie prepájajú s výtvarným a scénickým umením a kam siahajú možnosti nášho videnia.

Svet umenia / od 24. apríla
Program k výstave Generácia 909: Reloaded
Témy: umelecká scéna, kultúrny život

Akým spôsobom sa vytvárajú pojmy vo svete umenia? Má zmysel triediť umenie do kategórií? Pozrieme sa na históriu SNG a jej fungovanie. V tvorivých úlohách budeme sledovať živý svet umenia.

Move it! / nepretržite
Program k výstave Podivuhodné dejiny umenia s profesorom Škrečkom
Témy: mediálna výchova, rozprávanie obrazom

Ako je možné, že vidíme pohyb animovaných obrázkov? Cez techniku stop motion si vytvoríme krátke animácie.

Zbieranie myšlienok / nepretržite
Program k výstave Knižnica Kornela a Nade Földváriovcov
Témy: zbieranie a uchovávanie, pamäť, vzdelávanie

Dnes už mnohé informácie dokážeme nájsť behom pár sekúnd. Je však dôležité, ako a kde ich hľadáme i to, ako si ich ukladáme. V knižnici a v archíve sa pozrieme na to, ako sa dá vyznať v už nadobudnutom poznaní i to, ako to nové získavame a uchovávame.

 
 
 

Kontakt Facebook Youtube Mapa stránky
Vyhlásenie o prístupnosti Správca obsahu Technický prevádzkovateľ
Slovenská národná galéria © 2020  
Powered by Cyclone3 of Comsultia
Newsletter