2022

Výstava Miznúce telo je zážitkovou esejou o „miznutí" fyzických tiel v našich životoch. Všíma si všeobecný trend dekorporalizácie ľudskej existencie, ktorý za uplynulé obdobie nadobudol nové rozmery. Či už na problematiku rôznej miery fyzického „vytrácania sa" v rámci každodenného života nahliadame optikou geopolitických súvislostí, technologického smerovania, „rozpúšťania" identít v online prostredí, post- či transhumanistických teórií, protipandemických opatrení, spirituality alebo sebapozorovania, každý z aspektov ponúka široké spektrum interpretácií. Podobne variabilný obraz prináša aj výstava.
2021

Time Capsule / Časová kapsula z roku 2011 doplnila v Slovenskej národnej galérii kolekciu diel dnes už svetoznámeho umelca Romana Ondaka o monumentálnu inštaláciu. Nová akvizícia zásadným spôsobom rozširuje zbierky konceptuálneho umenia a inštalácie od 60. rokov 20. storočia v SNG a pridáva sa k už skôr nadobudnutým autorovým dielam - Hlad (1996), Anonymná izba (1996), Sýty stôl (1997), Retrospektíva (2005).

Výstava Skupinová terapia by chcela, nie náhodou práve v Pezinku-Cajle, meste/mieste so silným renomé psychiatrie, umením podchytiť narastajúcu úzkosť a unikajúci pocit radosti, na ktoré dnes reaguje stále viac umelcov. Na jednom mieste, v charizmatickom priestore starého mlyna, koncentrujeme diela, v ktorých sa zrkadlí onen participatívny obrat i komunitný étos, tak ako ich zažívame v umení a prevádzke umenia posledných dekád.
2020

Výstava Do divočiny predstaví diela (najmä) súčasných slovenských umelkýň a umelcov, ktoré/í sa zaoberajú témou divokej prírody. „Príroda" alebo „divočina" existujú ako konštrukty ľudskej mysle, ktoré staviame do opozície voči „civilizovanému", čiže človekom obývanému a stvárnenému prostrediu.

Výstava je výsledkom rezidenčného pobytu autorov v Schaubmarovom Mlyne v Pezinku, ktorý sa konal v rámci výstavy Do divočiny kurátorky Alexandry Tamášovej.
2019

Náhľad do modernej a súčasnej slovenskej keramiky, zasadený nie náhodou do prostredia pezinského Schaubmarovho mlyna, sleduje niekoľko tém, ktoré majú v keramike status archetypu - nádoba, tanier, figúra.
2018

Výstava Medzi selankou a drámou má za cieľ ukázať súvislosti medzi insitným umením a profesionálnou výtvarnou tvorbou, a tiež predstaviť verejnosti menej známu časť zbierky insitného umenia SNG.
2017

Zbierka insitného umenia je špecifickou zbierkou Slovenskej národnej galérie, ktorá sa buduje od roku 1965. Novú expozíciu tvorí reprezentatívny výber maliarskych, sochárskych a kresbových diel najmä slovenských, ale i zahraničných autorov.

Výstava predstavuje kompletnú kolekciu prác významného českého insitného autora – 21 maliarskych diel z obdobia 60. a 70. rokov 20. storočia, ktoré sú zastúpené v zbierke insitného umenia v Slovenskej národnej galérii.
2016

Prezentované diela sú zo zbierkového fondu Slovenskej národnej galérie a výstava je pripravená ako hommage tomuto nestorovi insitného umenia na Slovensku k nedožitému jubileu.