2023

Benátky – mesto sen, mesto mýtus, mesto legenda – vždy priťahovali najmä umelcov, ktorí tam prichádzali študovať, žiť (ale aj umierať...), tvoriť, inšpirovať sa, maľovať... Od roku 1895 sa stali miestom, kde sa koná Bienále umenia a pravidelne sa tam stretáva veľká medzinárodná societa autorov, kurátorov, obchodníkov i záujemcov o súčasné vizuálne umenie.

Výstava Pred zrkadlom predstavuje päť výtvarných umelkýň a dizajnérok, autoriek z rôznych oblastí aplikovaného umenia a dizajnu, ktoré svojimi prácami participujú na spoločnej inštalácii.
Jana Vaterková, Kristína Ligačová, Ester Turečková, Laura Morovská a Jana Budaiová, generácia nedávnych absolventiek alebo ešte študentiek vysokých umeleckých škôl, kreovali výstavu ako prostredie, ktorého jadrom je kolekcia autorských úžitkových a dizajnových artefaktov s dôrazom na originálnosť prevedenia a kvalitu umelecko-remeselnej práce.

Výstava, ktorou opäť trochu provokujeme! Keďže v historicky prvej slovenskej White Cube už nemôžeme vystavovať Fullove diela a v galérii máme stále väčší problém postarať sa o akékoľvek umenie, rozhodli sme sa vytvoriť mu bezpečie vo vašich obývačkách. Jednoducho, ponúknuť ho na predaj!
2022

Výstavný projekt Pieseň po práci pracuje so silným geniom loci Galérie Ľudovíta Fullu a je postavený na fotografickom editoriáli (Jakub Gulyás, Eva Sýkorová Čomborová) z roku 2021. Editorka s fotografom spojili nápad, módu a miesto so silnou vizualitou – výsledkom je pôsobivá kolekcia fotografií, ktorá hovorí nad všetku pochybnosť nielen o móde, ale aj o aktuálnosti Fullovho odkazu ako o inšpirácii, ktorá sa nevytráca.


Oboch autorov spája nielen spoločný školský kabinet, ale na tejto výstave napríklad aj textil; pre jedného je témou, pre druhého výtvarným materiálom. Výsledné obrazy oboch umelcov však ukrývajú mnohé osobné spomienky a príbehy, ktoré v kontexte aktuálnej doby ponúkajú nové interpretácie a témy na zamyslenie.

Toto je tak trochu digitálna výstava a počítame s tým, že sa vám nebude páčiť. Do popredia však vystupuje otázka o (ne)splnených očakávaniach diváka z návštevy galérie, o (ne)prijateľnosti takéhoto "vystavovania" umeleckých diel vyplývajúceho z obmedzení daných aktuálnym stavom objektu.

2021

Tvorbu Karola Molnára (5. január 1903, Brezová pod Bradlom - 15. apríl 1981, Praha) pozná iba malá hŕstka ľudí, dokonca len zopár odborníkov. Nespomína sa ani v základných súhrnných publikáciách výtvarných dejín Slovenska, hoci sa tu narodil a prežil tu detstvo. Historické udalosti - ako v prípade mnohých iných umelcov spojených so Slovenskom - však zapríčinili, že jeho ďalší osud a výtvarné dedičstvo sa formovali v zahraničí.

Kristína Ligačová(1995, Čadca) na Škole úžitkového výtvarníctva v Ružomberku absolvovala odbor Grafický dizajn (2014), ako študentka sa venovala aj fotografii a získala niekoľko ocenení vo fotografických súťažiach. V štúdiu pokračovala na Katedre úžitkového umenia Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave, absolvovala študijný pobyt v Poľsku na Eugeniusz Geppert Academy of Art and Design vo Vroclave (2019).