Preskočiť navigáciu Preskočiť na podmenu
SNG

Výsledky Art Data Hackathonu

Druhý ročník podujatia s názvom Art Data Hackathon, ktoré pripravila Slovenská národná galéria v rámci projektu Umenie, zbierky a dáta bez hraníc s partnerom, nórskym Nasjonalmuseet v termíne 7. – 8. október 2016, zaznamenal úspech u organizátorov i účastníkov. Tímy boli vytvorené tak, aby sa schopnosti a zručnosti súťažiacich čo najlepšie dopĺňali – spojením účastníkov s rôznymi zameraniami (programovanie, grafický dizajn, marketing) vzniklo 5 súťažných tímov s 3–4 členmi. Výsledok práce jedného z víťazných tímov je dostupný aj online.

Účastníci Art Data Hackathonu pracovali počas 24 hodín na inovatívnych projektoch spájajúcich umenie, softvér a technológie. K dispozícii mali dáta o umeleckých dielach zo zbierok SNG a Nasjonalmuseet, biografie autorov, zdrojové kódy a API s dokumentáciou či trojrozmerný model rekonštrukcie budovy SNG. Počas Hackathonu sa tiež mohli zapojiť do rôznych workshopov – práca s dátami z galérií, práca s OpenCV, kolaborácia pomocou platformy Github. Medzi mentormi, ktorí boli účastníkom k dispozícii počas celého podujatia, boli generálna riaditeľka SNG Alexandra Kusá, vedúci kurátor Zbierok starého umenia Dušan Buran, vizuálna umelkyňa Amalia Roxana Filip, programátor Matej Fandl, členovia platformy lab.SNG i odborní zamestnanci z nórskeho Nasjonalmuseet. Medzinárodný charakter podujatia predurčila účasť nórskeho partnera, jeho vedenie v anglickom jazyku i záverečné hudobné vystúpenie viedenského producenta Cid Rim-a.

O víťazoch v kategóriách „najlepší koncept“, „najlepšia prezentácia“„najlepší prototyp“ (hlavná cena) rozhodlo „nesúťažiace obecenstvo“ – fanúšikovia umenia a technológií, ktorí zavítali na Art Data Hackathon do galerijnej kaviarne Berlinka.

Víťazom v kategórii najlepší prototyp sa stal tím s názvom Klima. Súťažiaci v tíme sa rozhodli vytvoriť aplikáciu pre iOS, ktorá podľa aktuálneho počasia a dennej doby vyberie zo zbierok Nasjonalmuseet vhodné výtvarné dielo a zobrazí ho spolu s klimatickými údajmi a odkazom na galériu (aj s informáciou, ako dlho je v daný deň ešte otvorená, resp. o koľko hodín sa otvára). Aplikácia sa potenciálne dá použiť aj vo forme infopanelu vo verejnom priestore.

Tím s názvom VampArt rozpracoval ideu vyhľadávania umeleckých diel podľa tváre návštevníka webstránky – po vložení svojej fotky dostane portréty zo zbierok SNG a Nasjonalmuseet, ktoré algoritmus vyhodnotil ako podobné. Navyše, podľa toho, ako ďaleko do minulosti siahajú nájdené podobizne vloženej tváre, vypočíta VampArt upírske skóre návštevníka (vysoké skóre zodpovedá vysokému veku upíra). Pokiaľ algoritmus nájde podobizne užívateľa z dávnejšej minulosti, znamená to, že užívateľ je nestarnúci upír. Výsledok práce tohto tímu získal ocenenia v kategóriách „Najlepšia prezentácia“ a „Najlepší koncept“ a je dostupný na http://vampart.webumenia.sk.

Súťažiaci v tíme The Mirror vytvorili prototyp softvéru pre interaktívny objekt v galérii, ktorý pri konkrétnom vystavenom diele zosníma tvár návštevníka a pretransformuje jeho video ho do výtvarného štýlu, korešpondujúceho so súvisiacim dielom. The Mirror vytvorí portrét návštevníka galérie a ten sa tak stáva pomyselným modelom pre dotyčného umelca. Tím The Mirror taktiež získal ocenenie v kategórii „Najlepší koncept“.

Ďalší tím pracoval na programe s názvom Composition Analyzer, ktorý z vloženého výtvarného diela vyextrahuje kompozičné línie a základné tvary. Tieto môžu potom slúžiť ako základ pre poster alebo vzdelávací materiál.

Tím Art Flies pracoval s virtuálnou realitou pre Google Cardboard. Užívateľ sa pohybuje po trojrozmernom priestore, kde sa v „kŕdľoch“ pohybujú lietajúce objekty, reprezentujúce výtvarné diela. Užívateľ ich môže chytať a vytvárať z nich vlastnú zbierku. S pomocou atmosférických zvukových stôp chcú autori vytvoriť relaxačný zážitok.

Nesúťažný projekt Photobooth taktiež narábal s tvárou užívateľa a jeho fotografiu transformoval do rôznych výtvarných štýlov. Vzniká tak koláž rôznych výtvarných spracovaní, pripomínajúci pop-artové variácie portrétov.

Art Data Hackathon | 7.-8.10. 2016 | SNG from Web umenia on Vimeo.

 
 
 

Kontakt Facebook Youtube Mapa stránky
Vyhlásenie o prístupnosti Správca obsahu Technický prevádzkovateľ
Slovenská národná galéria © 2019  
Powered by Cyclone3 of Comsultia
Newsletter
Hľadaj v SNG
Hľadali ste