English Vyhľadávanie
Preskočiť navigáciu Preskočiť na podmenu
SNG

Aktuálne výstavy

Akcia ZET / umenovedná výprava Akcia ZET / umenovedná výprava Esterházyho palác, Bratislava
Výstava potrvá ešte 95 dní

Od novembra tohto roku bude v átriu SNG výtvarník Marcel Mališ maľovať autorskú repliku strateného diela - svoj nový obraz s pozmeneným názvom VďakyZdanie československého ľudu. Ako verne k úlohe pristúpi, bude na jeho rozhodnutí. Pre maliara bude galéria „pracovňou" a obraz tak bude pribúdať pred zrakmi verejnosti. Maliarska akcia sa stane východiskom pre nový experimentálny žáner - umenovednú výpravu, ktorá zrkadlí naše premýšľanie o postavení národnej galérie ako vzdelávacej inštitúcie dnes. Je to miesto kladenia otázok a hľadania odpovedí.

Avatsýv. Labyrint Erika Bindera Avatsýv. Labyrint Erika Bindera Esterházyho palác, Bratislava
Výstava potrvá ešte 34 dní

Samostatná výstava Erika Bindera (1974) nadväzuje na projekty umelcov a umelkýň strednej generácie pre SNG. Robustnosť jeho oeuvre a zároveň ľahkosť jeho tvorivého prístupu nám dovoľujú predstaviť ho ako tvorcu vo svojom prostredí, v labyrinte vlastného života, v ktorom sa snaží zorientovať. Svoj umelecký program už dávnejšie vybudoval na inverzii kreatívnej práce. Binderov program je mnohovrstevnatý a obsahuje prácu so všetkými médiami od maľby, grafiky, autonómnej aj denníkovej kresby, inštalácie a objektov až po video a intermediálne performancie.

7x7. Sedem slobodných úvah o umení 7x7. Sedem slobodných úvah o umení Esterházyho palác, Bratislava
Výstava potrvá ešte 95 dní

Projekt Sedem slobodných úvah o umení, kolektívne dielo kurátorov SNG, reaguje na rozmach online kultúry počas karanténnych opatrení pre pandémiu covid-19. Digitálna stopa SNG bola pomerne markantná už aj pred ňou, rozšírenie online ponuky v nových podmienkach bolo pre nás teda prirodzené.

Vo výklade: Martin Piaček Vo výklade: Martin Piaček Esterházyho palác, Bratislava
Výstava potrvá ešte 55 dní

Pri pohľade na sochu súčasného umelca Martina Piačeka (1972) 26. október 1921, zničenie pamätníka Márie Terézie v Bratislave (2007 - 2019) vystavenú v okne Esterházyho paláca je podstatné si uvedomiť, že sa práve nachádzame iba pár metrov od miesta, kde bol v máji roku 1897 slávnostne odhalený pamätník Márie Terézie, ktorý sa tu vynímal až do jeho vandalského zničenia legionármi počas prvej republiky.

Trinásta komnata Trinásta komnata Galéria Ľudovíta Fullu, Ružomberok
Výstava potrvá ešte 174 dní

Výstava nie celkom taká, ako by ste čakali. V komnatách nášho galerijného paláca vám v plnom lesku, ako sa na galerijnú výstavu patrí, predstavujeme a pripomíname, čo všetko vytvorili umelci inšpirovaní Fullovým dielom v našich nedávnych projektoch. Do trinástej komnaty je však vstup zakázaný. Podobne ako v rozprávke sa v nej ukrýva čosi tajomné až strašidelné, čo zostáva obvykle skryté pred očami návštevníkov. Možno kliatba, s ktorou bojujeme. Treba vidieť a počuť na vlastné oči a uši.

Roman Ondak: Time Capsule / Časová kapsula Roman Ondak: Time Capsule / Časová kapsula Schaubmarov Mlyn v Pezinku, Pezinok-Cajla
Výstava potrvá ešte 95 dní

Time Capsule / Časová kapsula z roku 2011 doplnila v Slovenskej národnej galérii kolekciu diel dnes už svetoznámeho umelca Romana Ondaka o monumentálnu inštaláciu. Nová akvizícia zásadným spôsobom rozširuje zbierky konceptuálneho umenia a inštalácie od 60. rokov 20. storočia v SNG a pridáva sa k už skôr nadobudnutým autorovým dielam - Hlad (1996), Anonymná izba (1996), Sýty stôl (1997), Retrospektíva (2005).

Možné agrarizmy. Bude aj po revolúcii cukor? Možné agrarizmy. Bude aj po revolúcii cukor? Kunsthalle Bratislava, Bratislava
Výstava potrvá ešte 34 dní

Zámerom výstavy Možné agrarizmy je diverzifikovať poľnohospodárstvo a pluralizovať jeho históriu, obnoviť potlačenú roľnícku minulosť a prebudiť jej nerealizované možnosti, narušiť dichotómie medzi mestom a vidiekom, napraviť odcudzenie od prírodného sveta či obnoviť starostlivý a vzájomný vzťah k pôde a rastlinám, ktoré nás živia. Výstava skúma alternatívy ku globalizovanému systému priemyselného poľnohospodárstva, ktorý je založený na patentovaných receptúrach chemických prísad, škodlivých pesticídov a na geneticky modifikovaných semenách, kultivovaných intenzívne strojmi na fosílne palivá. Zároveň odhaľuje jeho pôvod v koloniálnych plantážach a zakorenenosť v ťažobnom kapitalizme.

 
 

Kontakt Facebook Youtube Mapa stránky
Vyhlásenie o prístupnosti Správca obsahu Technický prevádzkovateľ
Slovenská národná galéria © 2021  
Powered by Cyclone3 of Comsultia
Newsletter