
Samostatná výstava Erika Bindera (1974, Hnúšťa-Likier) nadväzuje na projekty umelcov a umelkýň strednej generácie pre SNG. Robustnosť jeho oeuvre a zároveň ľahkosť jeho tvorivého prístupu nám dovoľujú predstaviť ho ako tvorcu vo svojom prostredí, v labyrinte vlastného života, v ktorom sa snaží zorientovať. Svoj umelecký program už dávnejšie vybudoval na inverzii kreatívnej práce.

Projekt 7×7, kolektívne dielo kurátorov SNG, reaguje na rozmach online kultúry po rozšírení karanténnych opatrení kvôli covid-19. Digitálna stopa SNG bola pomerne markantná už aj pred pandémiou, preto nebolo pre nás až tak náročné rozšíriť našu online ponuku v nových podmienkach. A predsa, prechod mnohých kultúrnych foriem do virtuálneho prostredia položil aj rad nových otázok. V prostredí múzeí a galérií je to najmä problém prezentácie umeleckého diela v origináli verzus v jeho (digitálnej) kópii.

„Tak dnes v Bratislave vidieť neobyčajný zjav, že v socialistickej krajine obsadenej sovietskymi vojskami sa koná výstava, ktorá pravdaže protirečí všetkým normám marxisticky determinovateľnému ‚socialistickému realizmu'." Jürgen Weichardt, 1968

Prelom 18. a 19. storočia sa v západnej Európe niesol v znamení výraznej premeny spoločnosti aj pod vplyvom osvietenstva a nástupu priemyselnej revolúcie. Zmena systému práce a produkcie spôsobila rýchly nárast počtu obyvateľov miest, čo malo vplyv aj na ich veľkosť, urbanistické premeny a celkovo ich nový obraz ako oblastí pulzujúcich životom.